Wednesday, June 24, 2009

Pelayanan Pujian & Penyembahan 2009

Shalom semua, salam damai..

Pelayanan Pujian & Penyembahan (AC Worship Team) memerlukan satu pasukan yang siap dibentuk dan serius dengan pelayanan. Melayani adalah panggilan, melayani adalah satu keistimewaan yang diberi oleh Tuhan. Dan ianya satu kesempatan yang perlu dipergunakan dengan sebaik-baiknya. Oleh itu Pelayanan ini akan menumpuhkan kepada pembentukan pelayanan ini agar mengerti dan melakukan apa yang dikehendaki Tuhan Yesus.

SIB Asia City sebagai gereja yang salah satu visinya adalah “House of Worship”, telah menyedari pentingnya Pelayanan Pujian & Penyembahan ini. Dengan latar belakang inilah, maka kita semua perlu memahami dan mengetahui bahawa Pelayanan Pujian & Penyembahan adalah salah satu pelayanan vital yang harus dikembangkan dalam gereja.
Maka dengan itu Pelayanan Pujian & Penyembahan ini mengalu-alukan semua jemaat untuk terlibat sama dalam pelayanan ini. Kita semua ada panggilan, dan panggilan itu satu anugerah yang dipercayakan kepada kita untuk dikembangkan supaya dapat dikongsikan bersama. Bagi anda yang mau terlibat dalam pelayanan ini, anda datang untuk pertemuan AC Team Night yang akan diadakan setiap minggu terakhir (sekali dalam sebulan) bermula pada bulan Julai 09. Sasaran AC Team Night ini adalah merapatkan barisan hadapan samada yang senior atau junior dalam pelayanan ini.
We seek God, We Worship Him
Welcome to our Praise and Worship Ministry and God bless u all..
From
Chief Director of Praise & Worship Ministry
SIB Asia City, Kota Kinabalu, Sabah

2 comments:

Anonymous said...

shalom..(;...sy juga jemaat d SIB A sia City....sy ingin bertanya kalau sy ingin terlibat dlm pujian dan penyembahan bagaimanakah caranya adakah perlu mengikut umur atau mcmna??...sy berharap kmu membalasnya secepat mungkin...GBU all..=)

AC Worship Team said...

Shalom..saudara/i...kami mengalu-alukan sesiapa saja yg mau terlibat dlm pelayanan di gereja (SIB Asia City), saudara blh dtg pada setiap sabtu jam 6.15pm utk kelas alkitab dan seterusnya latihan ibadah ahad. jgn malu semua dialu-alukan. tq